Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.11.2011 19:57 - Ретроспекция на българската поп музика IV. Интервю с певеца на група "Клас", Бойко Петков - втора част.
Автор: danielavdala Категория: Изкуство   
Прочетен: 1436 Коментари: 1 Гласове:
1

Последна промяна: 11.11.2011 12:03


Ретроспекция на българската поп музика IV. Интервю с певеца на група „Клас”, Бойко Петков

Втора част

   
Бойко, кое беше първото ти участие с “Клас”?

    За първи път “Клас” свири пред публика в едно малко, но претъпкано с хора читалище.

    Как се разви музикалната дейност на групата? Имахте ли някакви проблеми?

    Направихме свое малко звукозаписно студио, в което записвахме собствени композиции. Проблемите бяха от материално естество - намирането на инструменти и музикална техника беше убийствено трудно.

    Какви студийни записи направихте, кои плочи издадохте, как се посрещна групата от широката публика и от музикалните специалисти?

    Композициите, които записахме, бяха собствени, на “Клас”. Стилът в тях е “New Wave”. Първата ни плоча бе издание на “Балкантон”, направихме я в комбинация с група “Атлас” - нашите песни бяха от “А” страна, техните - от “Б” страна на плочата. Тиражът й по магазините свърши за една седмица. През 1990 година издадохме албума “Слушай силно”, в 1991 и 1994 излязоха плочите “Госпожа Емилия” и “Кино”, а сингълът “Приказна жена” - през 1995 година. Песните се посрещнаха възторжено от широката публика. Критиката на специалистите бе положителна.

    Каква друга музикална дейност имаше “Клас”?

    Направихме някои записи в Българска Телевизия. Имахме много активна концертна дейност - концертни турнета в цялата страна, във всички големи и по-малки градове.

    Защо “Клас” прекъсна музикалната си дейност?

    Защото през 90-те години концертният живот на рок-групите бе ликвидиран. Започна ерата на новоизлюпените полуразголени поп-фолк певици с големи… деколтета и нарязани минижупи. Кичът заля страната и всеки от “Клас” потърси друга форма на индивидуална музикална изява.

    Как продължи твоята по-нататъшна музикална кариера?

    Ориентирах се окончателно към звукозаписна дейност и я развих. Това, всъщност винаги ми е било интересно. Разширих студиото, в което “Клас” правеше записи, оборудвах го с нова модерна техника и постепенно усъвършенствах техническите си възможности на тон-режисьор.

    Твоето студио “Citye известно в цяла България и зад граница. В него си вложил капитал над 100.000 евро. Kak успя да постигнеш това ниво на качество на записите и тази популярност?

    Спомням си, че започнах със собственоръчно направени музикални ефекти и с един четирипистов магнетофон, после с 16-канален миксер, който също бях направил сам. С тях научих новите принципи на работа. Постепенно се появиха клиенти. Отначало всички спечелени пари отиваха за реинвестиция. Купувах непрекъснато нови инструменти, музикални уреди, компютърни програми и техника. По-добрата техника и нови умения доведоха нови клиенти в студиото. В течение на десет години откривах тайните на студийния звук, четях книги и усъвършенствах работата си.

    Какво представлява по-конкретно твоето студио?

    Три пъти ми се наложи да местя студиото, да се пренасям в различни сгради. Първо бях в сграда на студентско общежитие в “Дървеница”, после в сградата на хотел “Орбита”, а от 10 години съм на партера в Дома на културата за работа с деца в “Надежда”. Студиото ми се състои от пет големи помещения. В две от стаите е звукозаписната апаратура, в която седя аз, или моите помощници (имам двама тонрежисьори, които работят за мен). Към всяка една от тези стаи, отделени със стъкло са стаите с инструменти и микрофони, в които записващите клиенти изпълняват съответната музикална продукция, под моите указания. Петата стая е приемна. Имам различна по вид апаратура, на висококачествено западно ниво.

    Какви записи правиш?

    Най-различни. Работя с много музиканти, правя записи на живо, конструирам плйбеци, обработвам ги, мастерирам, смесвам. Често се налага аз и моят помощник Ицо да изсвирваме партии на китара и кийборд, в зависимост от това, какво иска клиентът. Наемам при нужда и други музиканти - саксофонисти, барабанисти… Имам най-новите компютърни музикални програми, които използвам понякога. Усъвършенствам се непрекъснато, вървя в крак с нивото на съвременната звукозаписна музикална технология и модерните изисквания на изпълнителите. Записвам парчета в най-различни стилове и жанрове на музиката.

    На кои по-известни изпълнители правиш записи? На някои от тях си и продуцент.

Работил съм с неимоверно голям брой изпълнители. Кой ли не е идвал при мен за записи и обработка. На някои съм и продуцент. Ще спомена една малка част от моите клиенти: Емил Димитров, Дони и Момчил, Орлин Горанов, Кристина Димитрова, Ваня Костова, Петя Боюклиева…, групите “Тоника”, “Контрол”, “Медикус”, “Монолит”, “Конкурент”, “Хиподил”, детска вокална група “Врабчета” и безброй други… Често при мен идват групи от чужбина, имам постоянни клиенти-групи от Сърбия, Македония, Румъния. Българи, живеещи и свирещи зад граница, като теб (мисля, че с теб записахме 8 солови диска), правят своите албуми при мен.

    Да, записахме 9, единият е двоен. Разбрах, че имаш някакви проекти с продукции в чужбина.

    В последните години пътувам главно в Италия с мой бенд. Там участваме на фестивали и концерти. Свирим балканско етно. Италианците имат голям интерес към този стил. Там издавам албуми с такава музика, на която аз съм продуцент и автор на аранжиментите. Подготвям и солов проект в тази посока. Интересите ми са главно извън България.

    Не ти ли е мъчно за “Клас”?

    Имам планове и в това направление. Ние се събрахме и записахме ново парче. Обсъждаме възможността да направим концерт.

    И накрая, какво би казал за музиката в България сега, намираш ли разлика от музикалната ситуация и условията в България навремето?

    Навремето беше зле за рок-музикантите по отношение на строгата комунистическа цензура, ограничените композитори и липсата на качествена техника. Сега е още по-зле: слаб музикален пазар, некадърни автори и изпълнители, неориентирани медии. Дано Европа и САЩ изиграят някакво положително влияние у нас в това отношение.

    Бойко, благодаря ти за времето, което ми отдели, както и за интересния и обстоен разговор. Пожелавам ти по-нататъшни успехи в областта на музикалното поприще. Да си жив и здрав!

http://www.youtube.com/watch?v=bmLWJ8KB3Bs&feature=related

„Мъничък човек”

http://www.youtube.com/watch?v=gTYs2wdNk2c&feature=related

„Студен неон”

http://www.youtube.com/watch?v=dqSPFWlagaQ&feature=related

„Студен неон 2„

http://www.youtube.com/watch?v=gpwXCsCV0D8&feature=related

„Някои думи”

http://www.youtube.com/watch?v=gpwXCsCV0D8&feature=related

„Сутринта”

http://www.youtube.com/watch?v=oZgDNIghPPo&feature=related

„Дъх на цветя”

http://www.youtube.com/watch?v=njfpagrk8DA&feature=related

„Сини слънца”

http://www.youtube.com/watch?v=R2qEo-LYNKQ&feature=related

„Да полетя”

http://www.youtube.com/watch?v=mFuWgtPNXK0&feature=related

„Странен пътник”

http://www.youtube.com/watch?v=ckcKnOPeE18&feature=related

„Небето е висико”

http://www.youtube.com/watch?v=SEC_xj5m17E&feature=related

„Приказна жена”

http://www.youtube.com/watch?v=m-Imu9psBkA&feature=related

„Рози в дъжда”

                                                    Даниел Авдала






Гласувай:
1



1. danielavdala - Студиото на Бойко е жестоко.
09.11.2011 20:00
Студиото на Бойко е жестоко.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: danielavdala
Категория: Изкуство
Прочетен: 1132877
Постинги: 74
Коментари: 771
Гласове: 93
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930